Vi värdesätter tillgänglighet

den 18 maj 2022

Vi värdesätter tillgänglighet

Det finns en stor mängd alternativ för lantbrukare och entreprenörer på dagens marknad. Vi förstår att det gör det svårt att välja och hitta all information du behöver. Därför har vi sammanställt en lista med de vanligaste frågorna som förklarar hur vi på Bala Agri hjälper dig med dina frågor och ger dig en bra överblick hur en vanlig kontakt med oss ser ut.

Vem kommer jag till när jag ringer Bala Agri?

När du ringer in till oss svarar vanligtvis våra säljare Karin eller Sara. De säkerställer att du får prata med rätt person för att få den bästa hjälpen för ditt behov. Exempel på det kan vara om du behöver hjälp med reservdelar, support eller försäljning.

Kan Bala Agri hjälpa till direkt över telefon?

Vi finns till och hjälper dig hitta rätt produkt beroende på ditt behov och dina användningsområden. För att säkert leverera den bästa lösningen gör vi en grundintervju tillsammans med dig. Vi ställer bland annat frågor om användning, hur mycket du ska använda produkten och dina övriga förutsättningar . Sedan går vi vidare med rådgivning och ibland visar det sig att det finns nya behov i behovet. Då kan vi vara proaktiva och se till att du får rätt lösning före du gör din investering. För oss är det viktigt att vi lyssnar och för ett samtal med dig för att säkerställa att vi har en god förståelse. När vi hittat rätt produkt för ditt behov hjälper vi dig att komma i kontakt med en av våra återförsäljare.

Hur får jag mer info än det som står på hemsidan?

Du är välkommen att maila eller ringa till oss. Vi har alltid telefonen med oss och försöker hålla oss så tillgängliga som möjligt för att du snabbt ska få hjälp. Det är något vi värdesätter. Vi försöker även vara tillgängliga att prata med genom att besöka många mässor och visningar runt om i landet. Vi brukar lägga ut alla visningar vi besöker på vår Facebook och på webben för att du enkelt ska hitta information om när vi är på plats.

Är det Bala Agri som säljer direkt eller behöver jag kontakta återförsäljare?

All försäljning sker hos våra återförsäljare. För att det ska vara enkelt att hitta en återförsäljare nära dig har vi gjort en ÅF-karta, den hittar du här. Det går även bra att kontakta oss på Bala Agri så hjälper vi dig att komma i kontakt med en återförsäljare.

Finns det möjlighet att titta på produkterna?

Vi har ett lager ute hos handlarna som vi har koll på för att veta vad som finns inne. Vi har även tillgång till flera referenskunder som idag använder den produkten du är intresserad av. Vi har som målsättning att du alltid ska kunna få prata med en aktiv användare av våra produkter. Utöver detta är vi ute på mycket visningar och visar upp populära produkter och våra nyheter.

Vem ska jag kontakta om jag behöver använda min garanti?

Du ska alltid börja med att kontakta den du har köpt produkten av. Om det dyker upp något problem finns vi tillgängliga och hjälper till. Viktigt att tänka på när du använder din garanti är att det krävs tillverkningsnummer. Tillsammans ser vi till att du får en bra lösning som du är nöjd med.

Vem ska jag kontakta om jag behöver hjälp med service?

Det är likadant här som när du behöver använda din garanti. Du börjar med att kontakta personen du har köpt produkten av. Då får du antingen hjälp med service direkt hos din återförsäljare eller så hjälper vi dig med service i vår verkstad. Vanligtvis kör du produkten till oss och vi påbörjar service så fort vi får möjlighet.

Har du några fler frågor eller behöver hjälp? Varmt välkommen att kontakta oss.